Selecteer een pagina

MACADO’S HEALTH BLOG

Suiker is niet gezond en we eten er te veel van.

Dit is zoiets wat iedereen weet, maar toch blijft doen, maar waarom? Omdat het ‘OK’ lijkt dat we dit doen, je wordt er niet raar voor bekeken. Toch is suiker even verslavend als roken en alcohol en is het daarbij even ongezond.

Suikers zitten (vaak verborgen) in frisdrank, brood, kant-en-klaarmaaltijden, sauzen, snoep, gebak, beleg, pasta, vinaigrettes, lightproducten, … maar ook in fruit en sommige groentes. Deze laatsten nooit skippen maar wel doseren.

Met suiker kan je gemakkelijk iets waardeloos zonder smaak toch smaak geven. Daarbij is het ‘cheap’: een goedkoop bewaarmiddel wat producten eindeloos lang bewaart. Dat mensen zich hier niet wat vaker vragen bij stellen, vind ik verontrustend. Je kent ze allemaal wel: de beelden van producten uit de fastfood die er na jaren nog onaangeroerd uitzien. Iets wat ondenkbaar is bij een vers en natuurlijk product. Alles heeft zijn houdbaarheid en die dienen we te respecteren. Die is er niet voor niets he ?

Ik som even de 13 gevolgen van te veel suiker voor je op:

1. Leidt tot overgewicht;
2. Veroudert de huid;
3. Zorgt voor vermoeidheid;
4. Verhoogt de cholesterol;
5. Verhoog de bloeddruk;
6. Werkt verslavend;
7. Schadelijk voor de lever;
8. Veroorzaakt diabetes type 2;
9. Vergroot de kans op hartfalen;
10. Vergroot de kans op Alzheimer en dementie;
11. Veroorzaakt klachten door COPD en astma;
12. Vermindert het immuunsysteem;
13. Verslechtert de tanden.

Start vandaag nog met gezondere voeding. Gelukkig is je lichaam in staat om zichzelf bijzonder goed te genezen als je de juiste voeding eet. Zijn 13 redenen genoeg voor jou?

Probeer het een keer, enkele weken en je zal overtuigd zijn: je zal veel energieker zijn, gezonder en je verliest ongewenst lichaamsvet. Je hebt niets te verliezen (behalve dat vet dan ?), enkel te winnen!

Haal erythritol of stevia in huis als gezonde vervanger, want het is helemaal niet zo dat je geen zoete dingen meer mag eten. Eventueel enkele extracten (vanille bv.) als smaakmaker(s) en je mist helemaal niets.

Heb je vragen of weet je niet hoe beginnen? Stel ze gerust! Als ik kan helpen, met plezier.

 

Benieuwd naar meer KETO-kennis? 

Is gezond leven duurder? 

Dit is nog steeds een mythe die te vaak als waarheid wordt aangenomen en volgens mij ook te vaak wordt ingezet als uitvlucht om ongezond te blijven leven …

Ik moet het zelf vaak horen, en zie het ook online vaak verschijnen: mensen denken dat gezonder leven duurder is dan ongezond leven, maar is dat nu echt wel zo?

Lees hier verder

Is koffie nu gezond of niet? 

Ook niet zo gek want over ons dagelijks ‘bakje troost’ circuleren heel wat verschillende ideeën en mythes.

Omdat ik zelf ontzettend veel van koffie houd en er elke ochtend zo naar uitkijk, wilde ik hier het fijne van weten. Ik ben het gaan uitzoeken, voor mezelf en voor al onze fijne volgers, want gezondheid staat voor ons centraal.

Lees hier verder

Zijn noten nu effectief zo gezond? Ze bevatten best veel calorieën…

Noten zijn inderdaad hoog in calorieën, maar in tegenstelling tot lege calorieën, zoals de calorieën in suiker bevatten noten veel voedingsstoffen die je lichaam hard nodig heeft. Noten zijn rijk aan gezonde onverzadigde vetten.

Lees hier verder